Logo nedir? Lügat mazmunı olarak üs karşılığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak fiilletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının haricinde, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler derunin elan çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde etkinlik gösteren fiilletmelerin çoklukla logoları sektörü oyun fiyat. Ama birden aşkın sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çtuzakışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, basitçe anlaşılır, yolırlanması basitçe, muhtemel başüstüneğunca az adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çdenktaş baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir mazarrat verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine orantılı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit dahi dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.