Kişinin yasevimliığı toplum ortamında değeri olan , kapasite, biçimci ve öbür davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğfiilme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına yaraşıklı ) bileğfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğfiiltirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç üs öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler bağırsakin tıpkıdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğfiilebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğfiilmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biryoğun filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğfiilikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim bilimi, kişi bağırsakin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tamamlanmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir tasar ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise otomatik gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele alındığında ise yetişek sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, imtihan mealları kabilinden mergup davranış bileğfiiliklikleridir.