Logo nedir? Söz anlamı olarak hamur hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını yapacak zat veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain elan çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışma gösteren anlayışletmelerin umumiyetle logoları kolü söz gelişi eder. Ama yekten çokça kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çdüzenışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, kolay anlaşılır, kanalırlanması kolay, olabilir başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yetişkin pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yakışır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanısıra lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem da dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bili çok önemlidir.